UAB "Vičiūnų grupė" rekvizitai

303211678

Įmonės kodas

-

PVM kodas

Kaunas Karaliaus Mindaugo pr. 38

Adresas

-

Telefonas

-

Vadovas

62,647,000 €

Įstatinis kapitalas (# 67)

2013 12 30

Registracijos data

-

Darbuotojai

Turinys

UAB „Vičiūnų grupė“

UAB „Vičiūnų grupė“ (Vičiūnai Group) yra viena didžiausių iš Lietuvos kilusių maisto gamybos ir distribucijos grupių, geriausiai žinoma dėl vartotojų prekės ženklo „VIČI“. Grupė kuria ir gamina jūros gėrybių produktus, surimi pagrindu gaminamus produktus, šaldytus patogaus vartojimo maisto produktus ir kitus greitai parduodamus vartojimo produktus (FMCG), skirtus mažmeninei prekybai ir viešojo maitinimo rinkoms visoje Europoje ir už jos ribų. Tai privati bendrovė, įsteigta 1990‑ųjų pradžioje Kaune, Lietuvoje, ir išaugusi į daugiavalstę grupę su gamybos ir prekybos bendrovėmis keliose Europos rinkose.

Įmonės apžvalga

Teisinis pavadinimas: UAB „Vičiūnų grupė“
Tipas: privati ribotos atsakomybės bendrovė (Uždaroji akcinė bendrovė, UAB)
Įkurta: 1991 m. (grupės ištakos; ankstyva plėtra po nepriklausomybės atgavimo 1990‑aisiais)
Būstinė: Kaunas, Lietuva (registruoto adreso detalės – žr. Teisinę informaciją)
Veiklos sektorius: maisto gamyba ir distribucija (jūros gėrybės ir surimi, šaldyti produktai, FMCG)

Teisinė informacija

Įmonės kodas (company code): Čia skelbti nepatvirtintas. Gaunamas iš Lietuvos Juridinių asmenų registro (Juridinių asmenų registras) arba verslo katalogų (pvz., Rekvizitai.lt).
PVM mokėtojo kodas (VAT code): Čia skelbti nepatvirtintas. Patikrinamas per Valstybinę mokesčių inspekciją ir ES VIES PVM sistemą.
Oficiali svetainė: https://www.viciunai.com (korporatyvinė) — vartotojų prekės ženklas: https://www.vici.eu
Oficialus el. paštas: Šaltiniuose, su kuriais buvo susipažinta, centraliai neskelbiamas. Korporaciniai kontaktai paprastai pateikiami per svetainės kontaktų formą arba konkrečių dukterinių įmonių puslapius.
Registruota buveinė (buveinė): Kaunas, Lietuva. Tikslus juridinis registruotos buveinės adresas ir telefono numeris turėtų būti patvirtinti per Registrų centrą arba Rekvizitai.lt; vieša spauda ir pakuotės dažniausiai nurodo Kauną kaip būstinės miestą, tačiau tikslus adresas žemiau nurodytuose šaltiniuose necituojamas.
Pastaba: Teisiniam užtikrinimui (įmonės kodas, PVM kodas, registruotas adresas ir telefonas) prašome kreiptis į oficialų Lietuvos Juridinių asmenų registrą arba pačios bendrovės naujausius korporatyvinius atskleidimus.

Verslo veikla

Pagrindiniai produktai ir paslaugos:
• Surimi produktai (imitacinės krabų lazdelės ir susijusios surimi pagrindu gaminamos produktų linijos)
• Šaldyti žuvies ir jūros gėrybių produktai (įskaitant pridėtinės vertės, paniruotus ir paruoštus pašildyti gaminius)
• Virtiniai, pelmeni, khinkali, gyoza ir kiti šaldyti patogaus vartojimo maisto produktai
• Paruošti patiekalai ir užkandžiai mažmeninei prekybai ir viešojo maitinimo kanalams
• Privačių prekės ženklų gamyba mažmeninės prekybos tinklams atrinktose rinkose
• Grupės nuosavų prekės ženklų ir partnerių asortimento distribucija ir logistika

Prekės ženklai: Grupės pagrindinis vartotojų prekės ženklas yra „VIČI“. Subprekės ženklai ir produktų linijos skiriasi pagal rinką ir kategoriją.

Verslo modelis: Vertikaliai integruota maisto gamyba ir daugiavalstė distribucija. Grupė tiekia didžiuosius mažmeninės prekybos tinklus, HoReCa/viešojo maitinimo platintojus ir eksporto partnerius su „VIČI“ prekės ženklu ir privačiu prekės ženklu. Veikla apjungia produktų kūrimą, gamybą, šaltosios grandinės logistiką ir pardavimų organizacijas pagrindinėse Europos rinkose.

Rinkos pozicija: Vičiūnai Group plačiai pripažįstama kaip viena iš pirmaujančių surimi ir pridėtinės vertės jūros gėrybių gamintojų Europoje, turinti reikšmingą dalį regioninėje imitacinių krabų/surimi lazdelių kategorijoje ir stiprią poziciją šaldytų virtinių bei patogaus vartojimo produktų segmente Vidurio ir Rytų Europoje.

Istorija

Įkūrimas ir ankstyvieji metai (1991–2000‑ieji): Grupė buvo įkurta Kaune 1990‑ųjų pradžioje Lietuvos verslininkų, tarp jų Visvaldo Matijošaičio ir Liudo Skieraus. Veiklą pradėjo nuo jūros gėrybių ir šaldytų produktų, nuosekliai stiprindama „VIČI“ prekės ženklą Lietuvoje ir kaimyninėse rinkose.

Plėtra (2000‑ieji–2010‑ieji): Vičiūnai padidino gamybos pajėgumus Lietuvoje ir kūrė pardavimų dukterines įmones Baltijos šalyse, Lenkijoje, Vokietijoje, Ispanijoje, Jungtinėje Karalystėje ir kitose Europos rinkose. Grupė diversifikavo asortimentą į platų šaldytų ir atšaldytų patogaus vartojimo produktų spektrą, kartu didindama eksporto operacijas, privačių prekės ženklų pajėgumus ir distribucijos infrastruktūrą.

Tarptautinis įsitvirtinimas ir restruktūrizavimas (2010‑ieji–2020‑ieji): Grupė valdė kelias gamybos aikšteles ir pardavimų bendroves visoje Europoje. Po Rusijos plataus masto invazijos į Ukrainą 2022 m. grupė paskelbė planus pasitraukti iš veiklos Rusijoje ir nutraukti/parduoti susijusį turtą. Viešoje atskaitomybėje 2023–2024 m. buvo apžvelgiama šio pasitraukimo eiga, iššūkiai ir grafikai. Grupė toliau koncentravosi į ES rinką, produktų inovacijas ir Europos tiekimo grandinės stiprinimą.

Finansinė informacija

Pajamos: Kadangi grupė yra privati, audituotos konsoliduotos finansinės ataskaitos nėra reguliariai skelbiamos išsamiai. Lietuvos verslo spauda yra nurodžiusi, kad grupės pajamos laikotarpiu iki 2022 m. siekė nuo kelių šimtų milijonų eurų iki maždaug vieno milijardo eurų (skaičiai priklauso nuo metų ir konsolidavimo apimties). Tikslias, atnaujintas pajamas reikėtų remtis naujausiomis oficialiomis įmonės ataskaitomis arba patikrintais žiniasklaidos pranešimais.

Finansavimas ir kapitalo struktūra: Vičiūnai Group yra privati nuosavybė; nėra viešų įrašų apie klasikinių rizikos kapitalo raundų vykdymą. Istoriškai finansavimą sudarė akcininkų kapitalas ir bankų finansavimas, būdingas gamybos ir FMCG grupėms.

Nuosavybė: Grupė siejama su jos steigėjais ir susijusiomis holdingo bendrovėmis, susijusiomis su Matijošaičių ir Skierų šeimomis. Bet kokie nuosavybės pokyčiai ar akcijų perleidimai turėtų būti patvirtinti per Lietuvos Juridinių asmenų registrą ir esamus korporatyvinius atskleidimus.

Vadovybė ir valdymas

Steigėjai: Visvaldas Matijošaitis; Liudas Skierus.
Valdymas ir vadovybė: Grupė veikia per korporacinį centrą ir gausų dukterinių bendrovių tinklą. Viešai skelbiami, nuosekliai atnaujinami vadovų (vadovai) ir valdybos narių sąrašai šaltiniuose, su kuriais buvo susipažinta, centralizuotai neskelbiami. Pagrindiniai vaidmenys paprastai apima Grupės CEO/generalinį direktorių (generalinis direktorius), CFO/finansų direktorių ir funkcinius direktorius (operacijos, pardavimai, rinkodara, kokybė/technologijos).
Pastaba: Dėl aktualaus, oficialaus vadovų ir valdybos narių sąrašo (su pilnais vardais ir pareigomis) kreipkitės į bendrovės korporatyvinę svetainę arba Lietuvos Juridinių asmenų registre teikiamus įrašus.

Biurų vietos

Pagrindinė būstinė: Kaunas, Lietuva (tikslus registruotas adresas šaltiniuose, su kuriais buvo susipažinta, nepatvirtintas).
Regioninis buvimas: Pardavimo ir distribucijos bendrovės keliose Europos rinkose (Baltijos šalys, Lenkija, Vokietija, Ispanija, JK ir kitos). Gamybos pėdsakas koncentruotas Lietuvoje ir atrinktose ES šalyse.
Pastaba: Pilni adresai ir tiesioginiai telefono numeriai kiekvienam biurui skiriasi pagal dukterinę įmonę ir rinką ir paprastai pateikiami vietinių dukterinių bendrovių svetainėse arba korporatyvinės svetainės kontaktų kataloge. Šios detalės šaltiniuose, su kuriais buvo susipažinta, nebuvo prieinamos vienodai.

Rinkos pozicija

Konkurentai: Europos surimi ir pridėtinės vertės jūros gėrybių kategorijose konkuruoja stambūs tarptautiniai jūros gėrybių perdirbėjai (pvz., Thai Union (King Oscar Baltijos šalyse, nors ne surimi specifika), Nippon Suisan (Nissui) ir įvairūs ES įsikūrę perdirbėjai), taip pat regioniniai gamintojai, tokie kaip Espersen (žuvies perdirbimas su buvimu Baltijos šalyse), ir gausūs privačių prekės ženklų gamintojai, tiekiantys produkciją Europos mažmenininkams. Šaldytų virtinių ir patogaus vartojimo produktų segmente konkurentai yra vietiniai/regioniniai gamintojai ir privačių prekės ženklų gamintojai visoje Vidurio ir Rytų Europoje.

Rinkos dalis: Grupė dažnai minima pramonės leidiniuose kaip viena iš lyderių Europoje surimi/pridėtinės vertės jūros gėrybių gamyboje, tačiau tikslūs, audituoti rinkos dalies duomenys pagal šalis/kategorijas nėra nuolat viešai skelbiami.

Konkurenciniai pranašumai:
• Stipri „VIČI“ prekės ženklo vertė Baltijos šalyse ir CEE
• Platus produktų portfelis, apimantis jūros gėrybes, surimi ir šaldytus patogaus vartojimo produktus
• Daugiavalstė distribucija ir privačių prekės ženklų pajėgumai
• Dėmesys produktų kūrimui, kokybės sistemoms ir šaltosios grandinės logistikai

Naujausi pokyčiai

2022–2024 pasitraukimas iš Rusijos/restruktūrizavimas: Po 2022 m. invazijos į Ukrainą grupė paskelbė sprendimą pasitraukti iš Rusijos rinkos ir informavo apie veiklos Rusijoje nutraukimo/pardavimo veiksmus; procesą aptarė Lietuvos ir tarptautinė žiniasklaida. Grafikai, teisiniai procesai ir sandorių šalių detalės kito 2023–2024 m. Suinteresuotosios šalys turėtų remtis naujausiais korporatyviniais pareiškimais ir patikima žiniasklaida, kad gautų būklės atnaujinimus.

Dėmesys ES rinkai ir inovacijoms: Grupė komunikuoja apie nuolatinę investiciją į ES gamybos ir distribucijos bazę, produktų atnaujinimą (skaidresnės etiketės, patogumas, Azijos stiliaus virtiniai/gyoza, pridėtinės vertės jūros gėrybės) ir partnerystes su Europos mažmenininkais bei viešojo maitinimo platintojais.

Kontaktinė informacija

Korporatyvinė svetainė: https://www.viciunai.com
Vartotojų prekės ženklo svetainė: https://www.vici.eu
Bendras kontaktas: Korporatyvinės kontaktų formos ir vietinių dukterinių įmonių kontaktai pateikiami per aukščiau nurodytas svetaines.
El. paštas: Šaltiniuose, su kuriais buvo susipažinta, patikimai neidentifikuotas centralizuotas viešas el. pašto adresas; naudokite svetainės kontaktų formą arba vietinių dukterinių įmonių el. pašto adresus.
Telefonas: Registruotos būstinės viešai čia nepatvirtintas. Vietinių biurų telefono numeriai skiriasi pagal šalį/dukterinę įmonę ir paprastai nurodomi atitinkamuose vietiniuose puslapiuose.

Pastabos dėl duomenų trūkumų

Šiame profilyje pateikiama išsami apžvalga, tačiau tam tikri teisiškai jautrūs identifikatoriai (įmonės kodas, PVM kodas), tikslus registruotos buveinės adresas ir tiesioginiai telefono numeriai nebuvo įtraukti dėl patvirtinamų, atnaujintų viešų įrašų stokos šaltiniuose be prieigos prie registrų. Autoritetingos ir aktualios teisinės/kontaktinės informacijos prašome konsultuotis su:
• Lietuvos Juridinių asmenų registru (Valstybės įmonė Registrų centras)
• Rekvizitai.lt įmonės katalogo įrašu „VIČIŪNŲ GRUPĖ, UAB“
• Naujausiais oficialiais bendrovės skelbimais ar pranešimais.

Šaltiniai ir nuorodos

• Vičiūnai Group korporatyvinė svetainė: https://www.viciunai.com
• VIČI vartotojų prekės ženklo svetainė: https://www.vici.eu
• Lietuvos Juridinių asmenų registras (Registrų centras): https://www.registrucentras.lt (oficialus šaltinis įmonės kodams, registruotiems adresams, vadovybei)
• Rekvizitai.lt (Lietuvos verslo katalogas) – ieškoti „VIČIŪNŲ GRUPĖ, UAB“: https://rekvizitai.vz.lt
• Verslo žinios (Lietuvos verslo spauda) – Vičiūnai Group pajamų ir rinkos naujienų apžvalgos: https://www.vz.lt
• 15min.lt ir Delfi.lt – pranešimai apie grupės pasitraukimą iš Rusijos ir susijusius įvykius: https://www.15min.lt, https://www.delfi.lt
• ES VIES PVM numerių tikrinimas (PVM kodų patvirtinimui): https://ec.europa.eu/taxation_customs/vies/