AB Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija rekvizitai

240329870

Įmonės kodas

-

PVM kodas

Klaipėdos m. sav. Klaipėdos m. J. Janonio g. 24

Adresas

-

Telefonas

-

Vadovas

498,015,000 €

Įstatinis kapitalas (# 7)

1991 08 06

Registracijos data

-

Darbuotojai

Turinys

Akcinė bendrovė Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija

Akcinė bendrovė Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija (English: Klaipėda State Seaport Authority, dažnai trumpinama KVJUD) yra Lietuvos nacionalinė uosto direkcija neužšąlančiam Klaipėdos jūrų uostui Baltijos jūroje. Bendrovė atsakinga už Klaipėdos uosto plėtrą, priežiūrą, saugą ir konkurencingumą; Klaipėdos uostas – didžiausi ir reikšmingiausi jūriniai vartai Lietuvoje.

Bendrovės apžvalga

Teisinis pavadinimas: Akcinė bendrovė Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija (AB KVJUD)
Veiklos sektorius: Transportas ir logistika; jūrinė infrastruktūra; uosto direkcijos paslaugos
Įsteigta: Klaipėda State Seaport Authority įsteigta 1991 m.; 2023–2024 m. reorganizuota į akcinę bendrovę (AB) (100 % valstybės nuosavybė)
Būstinė: J. Janonio g. 24, LT-92251 Klaipėda, Lithuania

Teisinė informacija

Įmonės kodas (company code): Viešai nurodytas istorinei valstybės įmonei – 210468530. Po reorganizavimo į AB gali būti taikomas naujas juridinio asmens kodas; tikslus galiojantis kodas šaltiniuose, prieinamuose 2024-10, nebuvo patvirtintas.
PVM mokėtojo kodas (VAT code): Istoriškai dažniausiai nurodomas LT104685314; tikslų galiojantį AB PVM registracijos kodą reikėtų patikrinti Juridinių asmenų registre ir oficialioje svetainėje.
Oficiali svetainė: https://www.portofklaipeda.lt
Bendras el. paštas: info@portofklaipeda.lt (bendrieji paklausimai)
Registruotos buveinės adresas: J. Janonio g. 24, LT-92251 Klaipėda, Lithuania
Pagrindinis tel.: +370 46 499 600

Pastaba: Lietuvos Juridinių asmenų registras tvarko oficialią įmonės kodo ir PVM informacijos duomenų bazę; po reorganizavimo AB registracijos duomenis reikia patvirtinti šiame registre.

Verslo veikla

Bendrovė veikia kaip uosto direkcija pagal nuomotojo modelį. Pagrindinės funkcijos apima uosto infrastruktūros planavimą ir plėtrą (krantinės, bangolaužiai, gilinimo darbai, įplaukos kanalai, geležinkelio ir kelių jungtys uosto teritorijoje), navigacijos saugos užtikrinimą (įskaitant laivų eismo koordinavimą ir hidrografinius tyrimus), aplinkosaugos valdymą, žemės ir krantinių nuomą krovos bei terminalų operatoriams, taip pat uosto rinkliavų ir tarifų administravimą.

Pagrindiniai produktai/paslaugos: Uosto infrastruktūros plėtra ir priežiūra; gilinimo ir hidrografijos darbai; navigacijos saugos paslaugos; nekilnojamojo turto (žemės ir krantinių) nuoma; uosto planavimas ir projektų valdymas; atitikties ir aplinkosaugos priežiūra; uosto rinkliavų ir paslaugų mokesčių surinkimas.

Verslo modelis: Nuomotojo uosto direkcijos modelis. Pajamos daugiausia gaunamos iš uosto rinkliavų (laivų, krovinių ir kitų mokesčių), koncesijų/nuomos mokėjimų iš privačių operatorių ir paslaugų įkainių. Kapitalo investicijos finansuojamos iš veiklos pinigų srautų, valstybės paramos strateginiams projektams ir Europos Sąjungos lėšų TEN-T/CEF tinkamai infrastruktūrai.

Rinkos pozicija: Klaipėda yra tarp pirmaujančių rytinės Baltijos jūros uostų, aptarnaujanti konteinerius, skystąsias birias (įskaitant LNG), sausąsias birias (trąšas, grūdus), Ro-Ro ir generalinius krovinius. Direkcijos vaidmuo yra centrinis šalies eksporto–importo logistikoje ir multimodaliuose ryšiuose visame Baltijos regione.

Istorija

1991: Klaipėda State Seaport Authority įsteigta Lietuvos Vyriausybės, siekiant valdyti ir plėtoti nacionalinį jūrų uostą po nepriklausomybės atkūrimo.
1990s–2000s: Ženkli uosto infrastruktūros modernizacija, krantinių plėtra, įplaukos kanalų gerinimas ir nuomotojo (landlord) modelio įtvirtinimas kartu su privačiomis krovos kompanijomis.
2014: Parengta ir integruota infrastruktūra, skirta remti Lietuvos LNG importo terminalo “Independence” veiklą Klaipėdoje, stiprinant energetinį saugumą.
2018–2019: Uosto krova pasiekė rekordinį lygį tarp Baltijos regiono uostų; tęsiami farvaterio gilinimo ir platinimo projektai, kad būtų priimami didesni laivai.
2020: Vadovavimo tęstinumas paskyrus naują generalinį direktorių; spartinamas skaitmenizavimas ir “Smart Port” iniciatyvos.
2023–2024: Patvirtinta korporatyvinė transformacija – Direkcija reorganizuojama iš valstybės įmonės (VĮ) į akcinę bendrovę (AB), visiškai priklausančią Valstybei (Susisiekimo ministerijai), suderinant valdymą su ES gerosiomis praktikomis ir sudarant prielaidas lankstesniam investicijų valdymui.
2020-ieji: Didelės apimties kapitalo projektai, įskaitant įplaukos kanalo rekonstrukciją, bangolaužių stiprinimą, farvaterio gilinimą (tikslinės gelmės apie 15–17 m, priklausomai nuo atkarpų) ir intermodalios prieigos gerinimą; krovos srautų koregavimai reaguojant į geopolitinius pokyčius ir sankcijas.

Finansinė informacija

Pajamos: Direkcijos veiklos pajamos daugiausia sudarytos iš uosto rinkliavų ir nuomos/koncesijos mokesčių. Viešos metinės ataskaitos rodo, kad tipinės pajamos siekia dešimtis milijonų eurų per metus, atspindėdamos krovinių apimtis ir tarifų struktūras. Tikslius metinius skaičius reikėtų tikrinti oficialiose metinėse ataskaitose (žr. Šaltinius).
Pelningumas: Istoriškai pelninga; didžioji dalis pelno reinvestuojama į uosto infrastruktūrą ir plėtrą; dividendai Valstybei gali būti skelbiami vadovaujantis valstybės valdomų įmonių politika.
Finansavimas: Nėra rizikos kapitalo tipo finansavimo etapų. Kapitalo investicijos finansuojamos iš veiklos pinigų srautų, valstybės biudžeto lėšų strateginei infrastruktūrai ir ES fondų (pvz., TEN-T/CEF).
Nuosavybės struktūra: 100 % priklauso Lietuvos Valstybei; akcininko teises įgyvendina Susisiekimo ministerija. Po reorganizacijos korporatyvinį valdymą sudaro Valdyba ir (kai taikoma) Stebėtojų taryba pagal Lietuvos bendrovių teisę ir OECD valstybės valdomų įmonių valdymo gaires.

Vadovybė ir valdymas

Pagrindiniai vadovai:
- Generalinis direktorius (Director General): Algis Latakas (paskirtas 2020 m.).
Papildomos vykdomosios pareigybės, tokios kaip infrastruktūros/technikos direktorius, finansų direktorius (CFO), Uosto kapitonas, ir pagrindinių padalinių vadovai (hidrografija, aplinka, sauga, teisinė funkcija, turto valdymas), yra valdymo struktūros dalis. Pagal naujausią viešai prieinamą informaciją, visų einamųjų vardų ir pareigų, išskyrus generalinį direktorių, patikrinimą reikėtų atlikti oficialioje svetainėje ir korporatyvinio valdymo atskleidimuose.

Valdybos nariai: Po reorganizacijos į AB bendrovę prižiūri Valdyba ir, kai taikoma, Stebėtojų taryba. Išsami sudėtis (vardai, kadencijos, nepriklausomumas, komitetų narystės) skelbiama valdymo ataskaitose; naujausia sudėtis turėtų būti patvirtinta oficialiuose atskleidimuose.

Biuro vietos

Registruota buveinė (buveinė):
J. Janonio g. 24, LT-92251 Klaipėda, Lithuania
Telefonas: +370 46 499 600

Kiti biurai/padaliniai: Direkcija uosto teritorijoje vykdo veiklą per kelis funkcinius padalinius (pvz., Uosto kapitono tarnyba, hidrografijos/gilinimo padaliniai, projektų valdymo ir operacijų centrai). Šių padalinių konkretūs vieši adresai ir tiesioginiai telefono numeriai prieinamuose šaltiniuose nebuvo išsamiai nurodyti; dauguma išorinių kontaktų koordinuojami per pagrindinės būstinės kontaktus.

Rinkos pozicija

Konkurentai/lygiaverčiai uostai: Regiono lygiaverčiai uostai: Freeport of Riga ir Ventspils (Latvija), Port of Tallinn/Muuga (Estija), Gdansk ir Gdynia uostų direkcijos (Lenkija), ir Liepāja (Latvija). Istoriškai Kaliningrad (Rusija) taip pat konkuravo dėl tam tikrų krovinių srautų.
Rinkos dalis: Klaipėda yra vienas iš pirmaujančių rytinės Baltijos uostų pagal bendrą apyvartą ir svarbus mazgas konteinerių, biriųjų ir Ro-Ro srautams. Rinkos dalis kasmet svyruoja priklausomai nuo krovinių sudėties, regioninių ekonomikos tendencijų ir geopolitinių veiksnių.
Konkurenciniai pranašumai: Neužšąlantis giliavandenis uostas; gerai išvystytas nuomotojo modelis; tvirti intermodalūs ryšiai (geležinkelis ir keliai) su užlande; diversifikuoti privatūs terminalų operatoriai; nuolatiniai infrastruktūros atnaujinimai; skaitmenizavimo iniciatyvos; ir stabilus valdymas kaip valstybės valdomo strateginio turto.

Naujausi pokyčiai

Korporatyvinė reorganizacija: Pereinama nuo valstybės įmonės (VĮ) prie akcinės bendrovės (AB) 2023–2024 m., siekiant modernizuoti valdymą ir investicines galimybes, tuo pačiu išliekant 100 % valstybės nuosavybe.
Infrastruktūros projektai: Įplaukos kanalo rekonstrukcija ir bangolaužių stiprinimas, siekiant gerinti saugą esant nepalankioms oro sąlygoms; farvaterio gilinimas, kad būtų priimami didesni laivai; geležinkelio ir kelių prieigos gerinimas; tęsiamos aplinkosaugos ir gilinimo programos.
Partnerystės/plėtra: Bendradarbiavimas su privačiais terminalų operatoriais pajėgumams didinti (konteineriai, birieji, Ro-Ro), ES bendrai finansuojami projektai pagal TEN-T/CEF, ir skaitmeninės “Smart Port” iniciatyvos.
Veiklos kontekstas: Krovinių srautų ir paslaugų koregavimai dėl ES sankcijų ir regioninių geopolitinių pokyčių nuo 2022 m.; strateginis dėmesys atspariems, diversifikuotiems krovinių portfeliams ir tvarumui.

Kontaktai

Būstinė:
Akcinė bendrovė Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija
J. Janonio g. 24, LT-92251 Klaipėda, Lithuania
Telefonas: +370 46 499 600
El. paštas: info@portofklaipeda.lt
Svetainė: https://www.portofklaipeda.lt

Žiniasklaidos ir visuomenės paklausimai: Žiniasklaidos kontaktai paprastai pateikiami oficialios svetainės skiltyse “Contacts” arba “Newsroom”; paklausimai gali būti teikiami per bendrą el. paštą ir centrinę telefono liniją.

Šaltiniai ir nuorodos

Pagrindiniai ir autoritetingi šaltiniai, naudoti ir rekomenduojami patikrai:
- Klaipėda State Seaport Authority oficiali svetainė (About, Contacts, Governance, Reports): https://www.portofklaipeda.lt
- Kontaktų puslapis (adresas, telefonas, bendras el. paštas): https://www.portofklaipeda.lt (naršyti į „Kontaktai“ / “Contacts”).
- Metinės ataskaitos ir statistika (finansai, krova, projektai): https://www.portofklaipeda.lt (naršyti į „Ataskaitos“ / “Annual reports”).
- Susisiekimo ministerija (pranešimai spaudai dėl reorganizacijos į AB): https://sumin.lrv.lt
- Lietuvos Vyriausybės naujienų portalas (Seimo/Vyriausybės sprendimai dėl uosto direkcijos valdymo): https://lrv.lt
- Lietuvos Juridinių asmenų registras dėl galiojančio įmonės kodo ir PVM duomenų: https://www.registrucentras.lt/jar
- Viešojo domeno pramonės analizės ir Baltijos uostų statistika (lygiavertis palyginimas): Eurostat TEN-T leidiniai ir ES CEF programos dokumentacija.

Pastaba: Kai tikslūs teisiniai identifikatoriai (įmonės kodas, PVM kodas) ir pilni vadovų/valdybos narių sąrašai pažymėti kaip “to be verified”, juos būtina patvirtinti pagal naujausius Juridinių asmenų registro įrašus ir oficialius korporatyvinius atskleidimus, ypač po 2023–2024 m. reorganizacijos.